Rabu, 28 April 2010

"PeReMpUaN YaNg AkU SaYaNgi..."

"Segala puji bagi Allah Tuhan Pencipta Alam..."



Perempuan yang aku sayangi adalah pencinta Tuhannya
yang mengalir cinta, takut dan harap menguasai perjalanan penghidupannya
dari waktu ke waktu, dari hari ke hari
sehingga perjanjian di antara jasad dan nyawanya BERAKHIR...

Perempuan yg aku rindui
adalah perempuan yang di mata dan wajahnya terpancar sinar nur ILLAHI
lidahnya basah dengan zikrullah
di sudut kecil hatinya sentiasa membesarkn ALLAH...

Perempuan yang aku cintai
yang menutup auratnya dari pandangan mata lelaki ajnabi
kehormatan dirinya menjadi mahal nilainya
disanjung tinggi penduduk langit dan bumi...

Perempuan yang aku impikan
adalah yang mendekatkan hatiku AR-RAHMAN AR-RAHIM
yang sama-sama menasihatiku sewaktu aku kealpaan
yang membawa kepada keberkatan ILLAHI...

Perempuan yang aku kasihi
yang bersyukur apa yang ada
yang bersabar pd yang tiada
cinta pada hidup yang sederhana
yang tidak bermata benda...

Perempuan yang aku sukai
menjadi pembimbing kepada orang disekelilingnya
menjadi idola kpd wanita solehah
menjadi pelita kepada masyarakat...

Perempuan yang aku dambakan
seorang yang beriman dan sentiasa ikhlas
dalam beramal...

ITULAH TANDA MUSLIMAH SEJATI!

14 ulasan:

*Laut China Selatan* berkata...

hehehe. semoga kau jumpe perempuan yg kau cintai tu.. harap2 aku pn mmpu jd sepertinya...
:D

Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

Insya-Allah..
one day i will,huhu..
yup! moga2 engkau dapat jadi seperti itu..
amin..
(^_^)

Najihah berkata...

Salam,

Moga apa yang anda impikn,mnjdi kytaan..(amin)
Nk jiha teka?mcm kenal je prmpuan dalm ciri-ciri yang abg rafi,mksdkan,hehe..

Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

W'salam...

Amin...
ha..siapa, jiha ke..?
hehe..
x payah nak teka2 la..macam la ada..
haha!

Najihah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Najihah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Najihah berkata...

Jha?ciri 2 yang anda tulis mmg ada sperti njihah,hehe..Tapi x mungkinlah njihah,haha..
Hemm..sethun lbh tua drpda njihah eh?huhu..Betul kan?

Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

haha! siapa kata x mungkin..mana tau mungkin..
hehe.. kalau dah ada ciri2 tu, so ada peluang la tu..haha!

Setahun lagi tua..? siapa..??
dah la, x nak cerita pasal tu lagi..
huhu..~

Najihah berkata...

Insyallah,tak akn mungkin punyer..

Sethun lagi tua?alahai,buat tak thu pulak,hehe..

Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

Insya-Allah..mungkin..
hihi..

biar la siapa pun..yg penting lambat lagi..
huhu~

Redz91 berkata...

Salam,
insyaAllah akhi Rafi akan ditakdirkan dgn wanita idaman sprti yg dinyatakan ciri2nya di atas....ana akan doakan....

Secara jujurnya, ana sndiri pun mndambakan wanita yg mmpunyai ciri sedemikian....
Tapi haruslah diingat, bahawasanya Manusia hanya merancang, Allah jualah yg menentukan segalanya....

Oleh itu, kita sbagai hambaNya haruslah memperbanyakkan doa, agar pilihan yg kita buat itu adalah pilihan yg terbaik, kerana DIA berkuasa menetapkan segalanya...

p/s :tapi siapa yer orangnya ??? bg la klu sikit....aku pun nk tau jugak....haha...

Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

W'salam..
Insya-Allahu taala minal a'minin...
huhu..syukran atas doanya, ana kazalik..

p/s:x perlu dibincangkan di sini siapa orangnya kerana memang tiada! sengaja entri ini dibuat, harap semua jangan salah faham..
(^_^)

Najihah berkata...

Salam,

Moga,korang bertemu dengan seorang prmpuan yang mmpunyai ciri 2 di atas,amin..

Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

W'salam...

Amin..
Syukran ya ukhti...
(^_^)