Ahad, 3 April 2011

"SiApAkAh YaNg TeLaH MeNcUri HaTi Mr DeAn..??"

"Segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam..."



Fuuhhhhh...!!!!!!!!!!!

Sebelum Mr Dean memulakan penulisan pada entri kali ini, izinkan Mr Dean untuk membuang habuk-habuk yang berdebu dalam blog ini. Hehe..~

Ok, dah settle.. (^_^)


Ehm.. Mr Dean tak pasti sama ada tajuk dan entri kali ini akan menjadi isu atau tidak, tetapi Mr Dean akan terus juga menulis tentang apa yang terbuku di sudut hati ini. Huhu..~


"Siapakah yang telah mencuri hatiku???"


Mr Dean tidak pernah bercinta.. Jauh sekali untuk bercouple! Tetapi, tidak dapat dinafikan yang Mr Dean pasti pernah terjerat dalam 'fall in love'.. Huhu..~

Ya, pasti! Acap kali Mr Dean ada perasaan seperti itu tetapi semuanya tersimpan di dalam hati kerana hati Mr Dean setia kekal pada yang satu iaitu ALLAH!

Bila bercakap pasal cinta Allah, ada orang bertanya;

"Cinta pada Allah itu suatu kewajiban tapi takkan takde sedikit pun ruang cinta untuk manusia wahai Mr Dean??"


Hehe..~ Kelakar juga soalan itu! Haha!

Ya! Sudah pasti ada ruang untuk cinta manusia dalam hati Mr Dean ini..

*Saya pun manusia juga, ada kemahuan dan kehendak.. Huhu..~


Tetapi, Mr Dean ada sebab mengapa tidak membuka ruang itu! Satu prinsip yang dari dulu Mr Dean pegang sehinggalah kini iaitu;

"Tidak pernah ber'couple' dan takkan pernah ber'couple'!

Dengan izin Allah, mudah-mudahan prinsip itu kekal sehinggalah sampai seru-Nya...~

NIKAH!

Itulah matlamat sebenar sebuah perhubungan antara Adam dan Hawa.

Tetapi bukan dengan cara ber'couple' sebelum bernikah! Jika kita ber'couple', kita telah membuka ruang untuk si laknat Syaitan untuk masuk menjerat ke dalam hati kita!


Pernah dulu kufikirkan..

Tanpa cinta tak mengapa...~


Tiba-tiba teringat pula salah satu lagu Almarhum Sudirman, 'Nilai Cintamu'.. Hehe..~


Ya! Dulu saya pernah berkata pada seorang sahabat;

"Aku takkan pernah jatuh cinta pada sesiapapun! Tapi kalau aku jatuh cinta, aku takkan sesekali meluahkan isi hatiku ini pada orang itu! Melainkan diluahkan pada orang-orang yang aku percaya saja supaya hati ini tenteram sedikit setelah diluahkan.."


Sekarang, Mr Dean telah jatuh hati pada seseorang yang memang dari dulu Mr Dean memasang impian untuk mencari insan sepertinya.


"Dalam aku 'berlari', dia makin 'mengejar'...

Bila aku 'menolak, dia makin 'bertandang'..."


Bila Mr Dean suka pada seseorang, Mr Dean akan cuba menjauhkan diri daripadanya. Tetapi hairannya, semakin jauh Mr Dean 'berlari'..semakin rapat pula bersamanya..

Mungkin Allah sengaja ingin menguji betapa kukuhnya prinsip Mr Dean ini! Wallahualam..~

Dan dalam masa yang sama si laknat Syaitan akan menjalankan tugasnya untuk merosakkan hati Mr Dean! Mr Dean takut.. Takut melanggar prinsip dan takut semakin jauh dari rahmat-Nya!



Kadangkala perkara ini berlaku dalam keadaan Mr Dean tidak sedar dan menyangka hal itu suatu perkara yang tidak menjadi masalah.. Walhal, masa itulah si laknat Syaitan melompat kegirangan kerana berjaya melemahkan iman ini! Naudzubillah!!!


I praise Allah for sending me you my love


You found me home and sail with me


And I'm here with you


Now let me let you know


You've opened my heart


I was always thinking that love was wrong


But everything was changed when you came along


And theres a couple words I want to say...


For the rest of my life


I'll be with you


I'll stay by your side honest and true


Till the end of my time


I'll be loving you...


Loving you....~



Mr Dean terpaksa menukar status kepada 'enganged' atas sebab hanya Mr Dean dan beberapa orang saja yang tahu.. Hakikatnya, I'm still single, ok.. Hehehe..~


Semoga dengan cara itu, Mr Dean dapat menjaga hati ini dari terus lalai...



AKU MALU DENGAN TASBIHNYA LANGIT LUAS,


AKU MALU DENGAN ZIKIRNYA LAUT,


AKU MALU DENGAN KETAATAN FAJAR,


KERANA TASBIHKU, ZIKIRKU, & KETAATANKU PADA ALLAH HANYA SETITIK AIR YANG PENUH DOSA....


Allahuakbar...~ :'(



p/s: Mr Dean redha atas segala ketentuan-Nya...~

15 ulasan:

fadhlina berkata...

uuuu..haha

baguslah..sila bertahan dan berpegang pada prinsip kamu tu..mesti sangat manis bila dah sampai masa nanti.. :)

Mr Dean berkata...

hehe...
Insya-Allah, kak..
semoga 'pertarungan' ini berjaya!
(^_^)

umMul daNish berkata...

alhamdulillah..moga2 kekal prinsip ko tu rafie..heheh

Nur Najihah berkata...

Salam....


klau dah tunang atau bakal nk bertunang,apapun TAHNIAH yer,ana ucpkan...

Mudah-mudahan cepat mndirikan rumahtangga.. :)

Mr Dean berkata...

Ummu Danish: puas Mr Dean fikir siapa la beliau ni..rupa2nya......
"Ani...!! Angkit kain jemuran..!!"
hahaha...
insya-Allah, moga2 berkekalan.. :)

Jihah:
W'salam.. terima kasih mendoakan abg rafi..
(^_^)

qasehawa55 berkata...

salam... Mr Rafieudin,,bla nk ajrnya?? yg hRi 2... hihi mnarik post anda :D

Mr Dean berkata...

w'salam...
haish...jangan publish my full name la kat sini...private tu! huhu..
just call me Mr Dean, ok..hehe..

insya-Allah..ada masa nanti la ye.. thanks coz singgah ke teratak Mr Dean ni...huhu.. :)

qasehawa55 berkata...

oopps..! maaf sya x sngaja Mr Dean,,huhu~ok insyaAllah klo semptlah..ada jodoh jumpa lgi k.. dan selamat brcuti,,isilah cuti dgn prkra2 yg brfaedah..k Salam.. :)

Mr Dean berkata...

hahaha!
kalau ada jodoh ya..kalau tak ada, maka x jumpa la ya.....hahahaa..
ok, happy holiday! wassalam.. (^_^)

ruby berkata...

aku ingin setabah itu tp bagaimana? aku ingin jd skuat seperti bicara kamu..namun hati kita sentiasa goyah..aku klu d beri pilihan mahu kekal begini..mnunggu jodoh sblum mati.aku yakin cinta tu milik Allah & hanya padaNya kita bhak mminta & bgantung segala sesuatu..tapi aku takut aku x mampu btahan selama itu..hebatkan pnangan cinta?

Aq Hamba berkata...

assalamu'alaikum...amboi entry cikgu kite ni..huhu...hmm...ape pun,di doakan agar hati cikgu sntiasa kuat dan tetap teguh dijalan-NYA..insyaALLAH,soal jodoh itukan ALLAH dah tentukan buat kita..apa yg perlu,hanya berdoa dan teruskan bermujahadah..yakin dengan janji2 DIA...igt, dan sentiasa igt, rumah tangga yg bakal dibina itu nanti tdak lain adalah krana mgejar redha-NYA dan juga mengejar kebahagiaan dunia wa akhirat...semoga berjaya! salam mujahadah..!

FARAH SHARIFF berkata...

waa bgus2....
teringat kat satu buku motivasi nih...
tjuk dy pemilik cintaku selepas Allah dan Rasullulah...:)

Mr Dean berkata...

Ruby;
Ya, memang hebat penangan cinta! Hingga mampu mengubah pendirian seseorang! Allahuakbar! :'(
Insya-Allah, pokok pangkalnya terletak sejauh mana tabahnya hati kita menghadapi dugaan itu..
Moga kamu dapat lalui pengalaman ini dengan jalan yang diredhai-Nya.. Ameen...

Mr Dean berkata...

Anis;
Waalaikumusalam.. Hehe..cekgu sekadar meluahkan apo yang tersirat di kamar hati..huhu..
Terima kasih atas nasihat itu.. Insya-Allah, den akan cubo mongawal eh agar tak terjerat dengan 'permainan syaitan'! Biiznillah!
Salam Mujahadah juo buek ekau nun jauh di sanun...hehe.. :)

Mr Dean berkata...

Farah Shariff;
Owh..buku tu karangan Fatimah Syarha.. Mr Dean pun ada buku tu..bagus untuk pedoman kita..
Moga Farah pun setabah insan yang dalam buku tu! (^_^)