Sabtu, 6 Mac 2010

"AnA UhiBBu KiTTuN..."



Aku suka kucing!
Kucing pun suka dengan aku!
Kami saling suka-menyuka! (Hehe...)

Tapi... (Ehm..ini yg x sedap ni...)
Mengapa masih ada yang menganiayai haiwan kecil ini???
Kalau mereka tidak suka kucing x mengapa...
Tapi janganlah menganiayai mereka!

Apa dosa mereka pada anda???

(Contoh keBIADABan manusia)

Ketahuilah wahai sekelian manusia...
Kucing adalah haiwan kesayangan Rasulullah SAW...
Tergamakkah hati anda menyakiti haiwan kesayangan Rasulullah???
Betapa jahilnya mereka yang berbuat sedmikian!!!

Betapa besarnya pahala apabila anda memberi mereka makan...

(Walau sedikit, tetap mereka syukuri...)

Insaflah wahai teman-temanku yg sering menyakiti haiwan...
Anda tidak kekal selamanya di dunia yg fana ini!
Suatu masa kelak,
Perbuatan anda ini akan dibalas setimpal dengan apa yg anda lakukan!

Maka...


Mohonlah keampunan kepada Allah yang Maha Pengampun...
Insya-Allah, diampuni segala dosa-dosamu....
Ameen...

3 ulasan:

Najihah berkata...

Salam,

Comelnye,kucing tu?kucing sendiri ker?Jiha ni jenis yang agaklah juga,tkut ngan kucing tapi x pernh lah pula,nk berlku kejam kpda kucing..

Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

W'salam...
Yup! Memang comel..hehe..
tp ni bukan kucing abg rafi la..
ni kucing kat tepi jalan je..huhu..
x suka kucing xpe..cuma jangan aniaya dia sudahh..