Jumaat, 21 Mei 2010

"OpEn BaNaNa..."

"Segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam..."




Sengaja saya buat tajuk itu untuk entri kali ini... Hehe..~
Ehm.. Sebenarnya semalam (21/05/10) saya ke sekolah setelah salah seorang sahabat, Ain menjemput saya untuk menyertai aktiviti Pengawas Pusat Sumber (PPS)...
Turut serta bersama saya ke sana, Aezriani dan Vilvamalar..

Aktiviti yang dijalankan cukup menghiburkan dan cukup membuatkan saya terkenang kembali 'zaman pemerintahan' saya di perpustakaan itu dahulu, hehe..~
Salah satu aktivitinya ialah 'Tarian Banana'.. (tak tahu nama tarian itu,huhu)

"Open Banana.. Open Banana...
Cut Banana.. Cut, Cut Banana...
Eat Banana.. Eat, Eat Banana...
Throw Banana.. Throw, Throw Banana...
Close Banana.. Close, Close Banana..."

Agak lucu cara tariannya dan saya juga diminta untuk turut serta dalam aktiviti itu...
Rasa bagaikan menjadi budak sekolah kembali, hehe..~

Kemudian, kami diminta untuk berkongsi sedikit pengalaman sepanjang mentadbir perpustakaan itu... Semasa mahu perkenalkan diri, sengaja saya menguji ingatan
'anak-anak buah'.. Ternyata masih ada yang mengingati nama penuh saya, terharu sungguh!

'Bendahari Kehormat'!
Ya! Itulah gelaran bagi jawatan saya dahulu dan ternyata jawatan itu pun masih ada yang mengingatinya...hehe..
Banyak cerita, kisah dan pelbagai lagi yang saya dengar dari mulut budak-budak itu,huhu..
Mereka semua begitu 'sporting' dengan saya walaupun ada yang tidak pernah mengenali saya sebelum ini... Kata mereka, "Saya pernah nampak Abang Rafie kat pasar malam hari Jumaat!" Namun hakikatnya, saya sendiri pun tak pernah berjumpa dengan mereka! Haha..

Usai berkongsi pengalaman, kami bertiga diminta untuk 'interview' bakal-bakal pemimpin PPS...
Pelbagai ragam dan kerenah hingga ada yang buat saya terkenang waktu saya menemuduga 'anak-anak buah' saya dahulu,hehe..
Cikgu Afifah, selaku Guru Penasihat PPS turut hadir untuk memantau aktiviti itu...

Sungguh, saya amat tidak sangka kerana berpeluang melalui pengalaman itu semula... Jutaan terima kasih kepada Ain atas jemputannya dan jika ada kelapangan ingin sekali pergi ke sana lagi... Hehe...~

Kata orang,
"Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bergurau senda..." (^_^)

p/s: Sengaja kuambil kesempatan yang ada tuk menjernihkannya... Alhamdulillah, ia berhasil... (^_^)

18 ulasan:

*Laut China Selatan* berkata...

Haha. Aku yg bce ni pn sernk je rase! =0

Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

Hehe..
Bagus! Tumpang seronok ye,hehe..
(^_^)

Redz91 berkata...

Salam,

Tarian Banana ??
tarian apa tu ?? tunjuk demo sikit....haha.....

Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

W'salam...
Nanti kita panjat bukit aku tunjuk demo ye..hehe..

Najihah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

Salam,

Yela..abg rafi nampak jiha busy je study dgn kawan2..so x sampai hati la pulak nak mengganggu..hehe..

Yup, ada bawak..yela,senyap2 je jiha dah keluar..ehm, xpe..next time abg rafi bagi.. Insya-Allah..
(^_^)

Najihah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

Owh, jiha nak abg rafi tegur dulu ke..x tau la pulak..hehe..

Ok, Insya-Allah..ada umur abg rafi jumpa jiha...

Owh..intai abg rafi ye..haha!
abg rafi cakap dgn kawan kolej la..dia tanya something, kat PSS tu bising sangat..so sebab tulah abg rafi pergi kat belakang rak..

Baru nak tegur jiha, tengok dah ghaib,hehe..

Najihah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

Ehm, kebetulan maybe..hihi..

uiisshh! jangan la cerita kat sini..
aduh! jiha ni..huhu~
Bagus, alhamdulillah..terima kasih sebab masih ingat..hehe..

Kalau dah tahu, senyap2 sudah~
hehe..
:-p

cik bubu berkata...

hehehe..aku tau lagu ni..

endingnye harus lah ade 'oops the doa,oops opps the doa'....hahaha

Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

hahaha!
bagus juga ending dia tu..hehe..
cik bubu, jemput2 la jadi follower sy..tinggalkan link sekali..
k, thanks..
(^_^)

Werdah berkata...

Salam,

Orang yang slipped disc ni boleh menari bana juga ke?

Sekarang macam2 jenis tarian ada kan, zaman dah berubah.

Apa-apapun memang seronok dan puas hati dapat sumbang tenaga dan fikiran. Cikgu2pun seronok ada xstudent yang bekerjasama.

Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

W'salam..

Rasanya semua orang boleh menari kot tarian ni sebab senang saja,hehe..

Yup! Memang seronok dan happy sebab dapat rasa kembali pengalaman masa kat sekolah dulu..hihi..
(^_^)

Najihah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

Uiitt! Mana ada gosip! Jiha ni pandai saja reka cerita ye,huhu..

Yup! Best jugak la..! Bagus la dah tahu, nanti boleh la buat untuk team pengawas pulak..haha! (^_^)

Najihah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Muhammad Rafieudin bin Zainal Rasid berkata...

Dah! lupakan...
Tak minat pun xpe, lain orang lain caranya..(^_^)